Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje sztuka, alkoholizm, nowy jork.
Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali
w tych filmach.
Jackson Pollock (1912-1956) był amerykańskim malarzem, abstrakcjonistą i ekspresjonistą, współtwórcą tzw. Szkoły Nowojorskiej. Opowieść o życiu i twórczości artysty koncentruje się na latach 40 i 50. W 1941 r. Pollock mieszka razem z bratem w maleńkim mieszkanku w Nowym Jorku, pije zbyt dużo, wystawia okazjonalnie i tylko w ramach wystaw zbiorowych. Przełomowym momentem okazuje się poznanie artystki Lee Krasner, która zostaje jego towarzyszką życia na dobre i na złe, rezygnując z własnej kariery. By oderwać Pollocka od nadużywania alkoholu i stresów miejskiego życia, przeprowadzają się do Hamptons. Tam właśnie krystalizuje się charakterystyczny styl malarza. Jednak stare demony i dawne pokusy nie śpią.
Młody, inteligentny i niedoświadczony autor wystawianych na Broadwayu sztuk Barton Fink przybywa w 1941 do Hollywood, gdzie na zlecenie despodycznego magnata filmowego ma napisać scenariusz dla trzeciorzędnego filmu o zapaśnikach. Przeżywa on niemoc twórczą podczas desperackiej próby sprawdzenia się w gatunku twórczości, do którego nie ma żadnego stosunku. Musi też uznać wyobcowanie w kontakcie z pospolitą kulturą mieszczańską, z którą właściwie czuje się związany. Urozmaicenie przynosi mu znajomość z nieco maniakalnym, ale przyjaznym lokatorem z sąsiedniego pokoju. Kiedy później okazuje się, że jest on wielokrotnym mordercą, Barton Fink zostaje wplątany w niebezpieczne wydarzenia, z których z trudnością uchodzi z życiem.
Po pięciu latach "zamkniętego" śledztwa na nowo dokonywane zostają morderstwa przez niejakiego "Wujka Eddiego". Stan (Willem Dafoe), wracając do czynnej służby musi zmierzyć się z duchami przeszłości i ponownie odnaleźć zabójcę.
Thriller oparty na koncepcji anamorfozy, technice malarskiej manipulującej prawami perspektywy aby stworzyć dwa odrębne dzieła na jednej płaszczyźnie malarskiej.